OБЩИ ВЪПРОСИ

  • За какво може да се използва CellumPay?

    Понастоящем можете бързо и лесно да плащате своите: • Сметки, като сканирате или направите снимка на QR кода върху сметката. • Можете да добавяте средства в предплатеното салдо на мобилния си телефон. • Можете да пазарувате онлайн в нарастващ брой места, където се приема CellumPay.

  • С какви телефони може да се използва CellumPay?

    Приложението CellumPay може да се използва със смартфони, които са с една от посочените по-долу операционни системи: • iOS 4.2 или по-нова версия. • Android 2.2.1 или по-нова версия. • Windows Phone 7.5

  • Защо това приложение е специално?

    Това е първото приложение за плащане, което не зависи от мобилния оператор или банковата услуга, използвана от клиента. То позволява плащане с помощта на една кредитна или дебитна карта, така че представлява удобен разплащателен метод за няколко милиона притежатели на карти MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron и American Express.

  • Мога ли да използвам CellumPay в чужбина?

    Да, функциите за плащане на сметка, добавяне на средства към салдото и онлайн покупки са налице и в чужбина. Необходимо е само да имате достъп до интернет чрез активиран пакет за данни в roaming или Wifi достъп до интернет.

  • С какъв тип карти може да се използва приложението?

    Карти MasterCard, Visa, Visa Electron, Maestro, American Express и Euroline със CVC код, издадени от която и да е банка.

  • Какво ще се случи, ако изляза от приложението CellumPay?

    Началният екран на приложението ще бъде последният използван прозорец при излизане от приложението. Ако преди това сте изключили телефона си, ще се покаже списъкът с транзакции, когато го включите отново.

  • Какво е Идентификатор на CellumPay? Какво трябва да правя с него?

    Ако не искате да посочвате мобилния си телефонен номер по време на онлайн плащане, можете да удостоверите самоличността си с идентификатора на CellumPay. Той може да бъде намерен в елемента „Настройки“ от менюто на приложението.

  • Колко трафик на данни генерира използването на CellumPay?

    Общият трафик на данни по отношение на една транзакция е по-малко от 1 килобайт, така че е незначителен дори ако се извършват няколко транзакции.

  • Трябва ли ми абонамент за мобилен интернет, за да мога да използвам CellumPay?

    Изтеглянето и използването на приложението генерира трафик на данни, но ако го използвате през безжична мрежа например, не ви трябва абонамент за мобилен интернет. (Освен това има пакети, които включват трафик на данни, така че трафикът на данни, генериран по време на регистрацията и използването на приложението, не струва повече от цената на съответния пакет.) Попитайте доставчика си на мобилни услуги за подробности.

ЗАЩИТА

  • Какво се случва, ако загубя телефона си или ако бъде откраднат?

    Не може да бъде извършена транзакция, без да се знае mPIN – шест буквено-цифрен код за сигурност, посочен от вас. Поради това ви молим да съхранявате този код отделно от телефона си.

  • Съхранява ли приложението CellumPay данните за картата ми в телефона?

    Не. Данните за активираната ви мобилна карта се съхраняват в шифрован и защитен вид и се използват само от банковите системи за транзакции за плащания, които са били инициирани и одобрени от вас.

  • Трябва да блокирам регистрираната си банкова карта. Трябва ли да уредя нещо по отношение на приложението CellumPay?

    Препоръчително е да изтриете блокираната карта от телефона си, но тъй като процедурата на плащане се извършва чрез системата на банката, не може да бъде извършена транзакция с деактивираната карта през мобилния телефон, след като сте блокирали картата.

  • Валидността на картата ми, регистрирана в приложението, е изтекла. Както трябва да направя в приложението CellumPay?

    Новата карта трябва да се регистрира и активира отново. Препоръчително е да изтриете старата банкова карта, тъй като тя не може да се използва в бъдеще.

  • Какво се случва, ако телефонният ми номер бъде променен или ако сменя доставчика си на услуги?

    Приложението трябва да се регистрира отново. След това всички данни, които са били съхранени в приложението, се анулират. Трябва да регистрирате и активирате картите си отново.

mPIN

  • Какво представлява „mPIN“ кодът?

    Това е буквено-цифрен (т.е. състои се от букви и цифри) код от шест символа, избран от вас, той е вашия личен таен идентификатор. Запомнете го, тъй като ще можете да извършвате всяка операция по плащане през CellumPay с този mPIN код . Този код не се знае нито от банката, издала картата, нито от мобилния ви оператор.

  • Трябва ли mPIN кодът ми да включва само цифри или може да има и други знаци?

    mPIN кодът има шест символа и може да се състои от буквено-цифрени знаци (букви и цифри).

  • Как мога да променя своя mPIN код?

    Той може да бъде променен в елемента „Настройки“ от менюто на приложението.

  • Трябва ли mPIN кодът ми да бъде същият като PIN кода на картата ми?

    Не, mPIN има шест символа и може да се състои от уникални буквено-цифрени знаци (букви и цифри). Ако регистрирате няколко карти, трябва да изберете един mPIN код в приложението CellumPay, което означава, че можете да потвърдите транзакцията с един и същи mPIN код за всяка карта.

  • Промених PIN кода на картата си. Трябва ли да сменя и своя mPIN код?

    Не, двата кода нямат нищо общо един с друг.

  • Въведох погрешно своя mPIN код три пъти и приложението се блокира. Какво трябва да направя, за да го отблокирам?

    mPIN не може да се отблокира и не се съхранява в системата. Затова приложението трябва да се регистрира повторно, подобно на процедурата, описана в следващия раздел.

РЕГИСТРАЦИЯ

  • Трябва ли да се регистрирам, за да мога да използвам CellumPay?

    Трябва да активирате приложението, след като го изтеглите (за ваша сигурност), и след това можете да регистрирате картата си в приложението. В хода на регистрацията системата синхронизира приложението с телефона ви, така че не е необходимо да предоставяте лични данни.

  • Мога ли да регистрирам няколко карти в приложението CellumPay?

    Могат да бъдат регистрирани до 16 платежни карти.

  • Мога ли да използвам приложението CellumPay и с кредитна карта?

    Да.

  • Как ще разбера кода, с който трябва да се активира картата по време на регистрацията й?

    • Кодът се намира в полето за име на търговец в трансакцията от 0.05 лв. Текстът който съдържа активационният кое е следният „XXXX e CPay kod za aktivacia na karta.“, където XXXX e четири цифрения код. • Ако банката Ви предлага услуга за текстови съобщения, ще го получите чрез текстово съобщение. • Ако не се предлага тази услуга, можете да го проверите в системата за интернет банкиране, в операциите за плащане за регистрация на картата или на хартиеното си извлечение. Можете също така да попитате в отдела за обслужване на клиенти на банката по телефона.

  • Какво представлява „кодът за активиране на приложението“?

    • Като първа стъпка от процеса на регистрация приложението автоматично ще създаде и изпрати текстово съобщение. След изпращането му приложението ще ви уведоми, че скоро ще получите съобщение с „кода за активиране на приложението“. • Ще получите пет цифрен „код за активиране на приложението“ в рамките на няколко секунди, който трябва да въведете в полето „Регистрация на приложението“. С това приключва активирането на регистрацията ви. Възможно е SMS-а да пристигне с известно закъснение. Ако това не се случи до един час, моля свържете се с нас на посочените телефони.

  • Какво представлява „кодът за активиране на Платежна карта“?

    Това е четири цифрен код, който е необходим за активирането на регистрирана Платежна карта. Този код може да бъде намерен в полето за име на търговец в транзакцията от 0.05 лв. Текстът който съдържа активационният код е „XXXX e CPay kod za aktivacia na karta.“, където XXXX e четири цифрения код Тази информация е налична и чрез текстово съобщение, изпратени от банката ви, в системата ви за онлайн банкиране или чрез услугата ви за информация по телефона, ако използвате някоя от тези услуги.

  • Какво е CVC код?

    Международните компании, издаващи карти, въведоха код за сигурност за проверка на картата. Кодът за сигурност, наричан код за проверка на валидността на картата (CVC) от MasterCard, Visa, Visa Electron, Maestro и American Express е трицифрен номер за проверка, отпечатан на гърба на картата. Издателят на картата може да ви уведоми дали картата ви Maestro разполага със CVC код.

  • Не получавам SMS с код за активация на приложението, какво следва да направя?

    Моля изчакайте, понякога съобщението може да пристигне със закъснение. Ако това не се случи до един час, моля свържете се с нас на посочените телефони.

  • Не мога да се свържа с Google или cellum.bg, какво трябва да направя?

    За да може да регистрирате CellumPay приложението, трябва да имате активен акаунт в Google и достъп.

  • Въведох грешно кода за активация на платежна карта три пъти. Какво трябва да направя?

    Трябва да изтриете вашата карта и да я регистрирате отново.

  • Въведох грешно кода за активация на приложението.

    Вие може да въведете своя код за активация в рамките на 24 часа. Моля проверете за получен активационен код.

ПЛАЩАНИЯ

  • Колко струва използването на CellumPay?

    • Свалянето и инсталацията са безплатни. Регистрирането на приложението е на цена 0.30 лв. с ДДС и за всяка регистрация на платежна карта се заплаща такса 0.05 лв. с ДДС. • При изтеглянето и използването на приложението и регистрирането на картата се генерира трафик на данни, но интернет достъпът обикновено е безплатен през Wi-Fi. Таксата за трафика на данни, зависят от избраната тарифа или пакет с услуги на мобилния оператор.

  • Трябва ли да плащам такси за транзакции или услуги, ако плащам сметка, добавям средства към салдото си и т.н.?

    Освен присъщите за банката издател на картата такси не се заплащат допълнителни такси за трансакции. Възможно е търговецът предоставящ стоката или услугата да изисква такса при плащане през CellumPay.

  • Ако плащането с карта е безплатно в търговския обект, то и плащането със CellumPay ще бъде безплатно?

    Приложението CellumPay използва също карти MasterCard, Visa, Visa Electron, Maestro и American Express със CVC код. Плащането с карта обикновено е безплатно в търговските обекти и зависи от тарифата на Банката издател на картата.

  • Кога ще мога да използвам CellumPay за плащания?

    Пълният обхват от услуги на CellumPay може да се използва след успешна регистрация на приложението CellumPay и първата карта.

  • Защо е по-добре да плащам чрез приложението CellumPay по интернет?

    След като завършите процедурата на покупка, трябва само да посочите телефонния си номер (или ИД на CellumPay), за да стартирате процедурата на плащане. След това търговецът изпраща съобщение до телефона ви, което включва продукта, който купувате, и сумата, която може да бъде потвърдена с въвеждането на секретния ви mPIN код през собствения ви телефон. По този начин не е необходимо да споделяте никакви данни за картата с търговеца по време на процедурата по плащане.

  • Ако посоча телефонния си номер като идентификатор по време на онлайн покупка, ще може ли търговецът да ми се обади?

    Търговецът няма право да използва телефонният ви номер (като лични данни). Ако все пак не искате да давате мобилния си телефонен номер, можете да посочите своя ИД на CellumPay. Можете да намерите своя ИД на CellumPay в елемента „Настройки“ на менюто.

  • Имам мобилен телефон с предплатена услуга. Мога ли да добавя средства към собственото си салдо чрез CellumPay?

    Да, можете.

  • Мога ли да плащам навсякъде, където се приема картата ми, със CellumPay?

    Не, само на местата, които приемат CellumPay. Можете да намерите списък тук: http://cellum.bg/CellumPay/Merchants/

  • Има ли дневно ограничение на разходите, свързано с приложението CellumPay?

    Дневното ограничение е свързано с лимитите регистрираната банкова карта, а не с приложението.

  • Какви типове сметки мога да уреждам със CellumPay?

    За момента можете да плащате своите фактури към VIVACOM и Софийска Вода, както и към други наши търговски партньори. Пълен списък може да намерите в приложението, в меню Настройки, секция Търговци.

  • В кои уеб магазини мога да плащам чрез приложението CellumPay?

    Можете да намерите списък с партньорските уеб магазини тук: http://cellum.bg/CellumPay/Merchants/

  • Към чие салдо мога да добавям средства с приложението CellumPay?

    Можете да добавяте средства към предплатени карти на VIVACOM.

  • Как да разбера дали плащането е било успешно?

    Ще получите съобщение с потвърждение по телефона.

  • Къде мога да проверя предишните си плащания?

    Можете да проверите подробните данни за сметките, които трябва да бъдат платени, както данните за завършените транзакции, в елемента „Транзакции“ от менюто в приложението CellumPay.

  • Къде мога да проверя историята на транзакциите си?

    В приложението, в системата за онлайн банкиране на банката, издала картата, и в извлечението за сметката за регистрираната карта.

  • Искам да анулирам плащане, извършено със CellumPay. Какво трябва да направя?

    Това е плащане с карта и за него важат съответно същите правила както при плащане с банковата карта на ПОС при търговец.

  • Възможно ли е да изтегля пари в брой от сметката си чрез CellumPay?

    Не.

  • Мога ли да прехвърля пари с CellumPay?

    За момента не.

  • Какво представлява QR кодът?

    QR кодът е двуизмерен баркод, съкращението означава „бърз отговор“. Ако сканирате QR код, генериран за CellumPay, с четец на QR кодове от трета страна, той ще отвори уебсайта, свързан с кода.

  • Плащане чрез QR кодове

    Понастоящем може да плащате сметки,закупувате стоки, като сканирате QR кодове.

ДРУГИ

  • Не мога да експортна своите данни или платежни карти.

    • Ако вашето приложение е с операционна система Андроид, моля, проверете налична ли е външна карта памет. • Ако сте с iPhone, моля влезте в Настройките на вашия телефон подменю достъпност, снимки. Там трябва да намерите икона на CellumPay за разрешаване на приложението да записва снимки в телефона.




Затвори
Затвори